gândiri şi răzgândiri la lumina lumânării

Share
Loading

sâmbătă, 13 februarie 2010

Comora din gunoi

Cu excepţia timpului în care am fost să îmi cumpăr un pachet de ţigări, am citit toată ziua... Mi-am luptat ochii cu filele deformate şi aproape şterse de umezeală ale unei cărţi apărută în 1983 la editura Minerva pe care am găsit-o acum câteva zile.

Vedeţi voi..., respectivele ore de lectură mi-au adus aminte de perioada când, licean fiind, în perioada ceauşistă, mă furişam din casă după miezul nopţii... Atunci când curentul se oprea chiar şi pe străzile Craiovei, singurul loc unde mai puteai găsi puţină lumină era Cimitirul Ungureni. Făceam turul aleilor neumblate de paznic, strângeam câte un pumn de lumânări stinse şi mă refugiam la "mormântul meu" - locul unde îmi instalam aproape în fiecare noapte timp de trei sau patru ore, sala de lectură.

Aşa am citit "La Medeleni" a lui Teodoreanu, "Elevul Dima dintr-a 7-a" şi "Invitaţie la vals" ale lui Drumeş, acolo m-am îndrăgostit de Bacovia, acolo am plâns când a murit Martin Eden a lui Jack London, acolo m-am chinuit să-l înţeleg pe Nichita Stănescu şi tot acolo am scris primele poezii...

Cât de mult mi-aş dori să pot întoarce timpul..., ce mult mi-aş fi dorit să nu-l găsesc pe Blaga la gunoi...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu

Link & Banner Exchange

BANNER EXCHANGE
                                
Related Posts with Thumbnails